Akut dystoni

Har fått söka akut två gånger denna vecka på grund av kramper i käkarna och i halsen, vilket är en biverkan på neuroleptika och kallas för akut dystoni. Riktigt otrevligt var det med kramp i halsen, dels gjorde det ju ont, men sen påverkade det andningen också. Men fick medicin som skulle motverka det där, Akineton. Men efter första gången fick jag inte några med mig hem utan direktiv att söka vård direkt om jag kände nåt liknande igen så igår fick jag åka in igen och få samma medicin. Så nu har jag blivit insatt på den tre gånger om dagen, så jag hoppas att det håller kramperna borta.
 
Läkaren sa även att jag var lite stel i kroppen, speciellt i handlederna. Så jag hoppas att jag inte behöver sluta med neuroleptikan för den jag har nu, Quetiapin, den har hjälp mig så mycket, både med ångest men även med röster och paranoian så vill inte behöva sluta. Men jag ska träffa min läkare den 13 mars så får se vad han säger då.